Alla inlägg den 29 april 2010

Av Birgitta - 29 april 2010 08:17

Jag glömde få med det viktigaste:


Jag har fått en förfrågan om en rekommendation på någon bra urolog i Göteborgstrakten.


Tydligen är det extremt långa väntetider på Sahlgrenska.


Så - om någon har ett namn på en bra urolog - alternativt bra gynekolog som förstår sig på uretrit - så vore det toppen om ni kan antingen skriva namnet i en kommentar eller skicka mig ett mail: kontakt@uretrit.se så ska jag vidarebefordra namnet till den som behöver det.



Av Birgitta - 29 april 2010 07:48

Gårdagen var en riktigt bra dag - men ändå, bara för att testa - plockade jag fram värmedynan i går kväll och hettade upp magen ordentligt medan jag läste min bok. Men jag hoppade över Tradolanen - eftersom jag inte hade ont någonstans.

Och - om det nu beror på värmedynan eller inte - i natt har jag bara varit uppe EN gång!

Antagligen beror det mer på uretritens nyckfullhet. Det är ju så den är: bra nätter varvas med dåliga nätter, bra dagar varvas med dåliga dagar, och har man tur blir dom bra dagarna och nätterna fler än dom dåliga.


Men efter denna lugna natt där jag fått sova ordentligt vaknar jag med rejäl smärta igen. Så dagens första frukost blev detta lilla vita piller som heter Tradolan.

Det är lite trist - dagen börjar med nedstämdhet, för det är inte roligt eller särskilt glädjefyllt med ett smärtande eldklot i underlivet.

Jag hoppas nu att pillret verkar snabbt - det brukar ta ca 30 minuter - så att smärtan klingar av och nedstämdheten försvinner.


Förra veckan fick min läkare för sig att ta lite prover på mig för att utesluta några fler anledningar till min uretrit - reumatism t e x. Tydligen kan reumatism vara en anledning till uretrit. Personligen tror jag inte att det är så i mitt fall - jag har inga andra sådana symptom och ingen i  min släkt hade några reumatiska problem. Men det skadar aldrig att testa.

Så jag traskade iväg till Vårdcentralens provtagningslab och dom tömde mig på tre rör med blod. I förrgår ringde dom och berättade att dom glömt ta ett rör - så nu måste jag pallra mig dit och bli stucken igen......


Men för att ändå avsluta dagens blogg med något trevligt:

Igår - som började med att vara en solig och härlig dag (och var smärtfri!!) - passade jag på att vandra ut en stund. Gick bl a från Marabouparken i Sundbyberg till Solna C och passerade på vägen denna vackra lilla skogskulle som var alldeles vit av vitsippor:

  


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards