Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Dag 193 - onsdag

Av Birgitta - 14 april 2010 12:01

Tisdagen blev den bästa dagen på länge. Jag hade inte ont, inga kramper och bara en svag antydan till lite jobbiga trängningar.

Flera gånger under dagen var jag bara tvungen att stanna upp och känna efter  och jag njöt av att kunna röra mig helt obehindrat.  Det är så skönt!!

Tänk att något som dom flesta tar för självklart kan vara så underbart!


Natten blev lite värre - fick gå upp på toa minst 4 gånger och helt smärtfri är jag inte just nu.

Ska få en ny dos cortison i morgon - ser fram emot det.


Något som däremot är fantastiskt roligt är att barnbarn nummer två anlände i natt, närmare bestämt kl 23:45 den 13 april. Och det blev en liten flicka.

 
 
Ingen bild

maggan

14 april 2010 22:24

Grattis till barnbarnet =)

 
Ingen bild

Jenny

15 april 2010 13:12

Idag var jag hos min urolog, hon kunde inte se min uretrit genom cystoskopin. Men jag har kramper konstant men inflammationen har jag inte. Fick inga kramplösande medecin, hon ville skicka mig på en undersökning där de elekriskt mäter kramperna. Blev lite ledsen ville bara ha lite medecin. Nu sitter man här med sveda efter undersökning och ingen hjälp. Har de alltid sett din uretrit i cystoskopin? Hur får man hjälp mot kramperna, menas det att jag inte har utetrit mer?

 
Ingen bild

Annie

15 april 2010 18:18

Det jobbigaste med denna sjukdom är att den är så oförutsägbar. Man vet aldrig hur nästa dag ska bli eller hur nästa timme för den delen... Det skapar i allafall för mig en väldig stress och oro.

Hoppas att du mår bättre av dagens behandling. Och grattis till barnbarnet!

 
Ingen bild

Birgitta

15 april 2010 19:36

Jenny! Såvitt jag förstått har man konstaterat min uretrit genom cysoskopi-undersökningarna.
Det finns kramplösande medel - men jag antar att anledningen till att man inte gett dig något är att dom vill göra fler undersökningar så att du får rätt läkemedel. Jag förstår om det känns jobbigt. Får du vänta länge på nästa undersökning??? Fanns det inget du kunde fått som gav lite lindring? Ibland får jag en känsla av att dom inte riktigt FÖRSTÅR hur det känns.
Jag vet inte vad du ska göra...... Finns det någon annan urolog i närheten? Det skadar ju aldrig med en 'second opinion'.
Kanske finns det någon annan som läser din kommentar som har en bra idé. Jag lider verkligen med dig - men det ger väl knappast någon lindring.......

 
Ingen bild

maggan

15 april 2010 20:24

på mig konstarerades inte uretrit genom cystoskopi även då de gjorde en därför att jag kände mig bra just då under undersökningen så såg de ingen inflammation. Jag fick den konstaterad genom hur jag beskrev alt och lämnade prover för att se om de hittade bakterier eller liknande som könssjukdomar.
Ge inte upp! Du kan ha det ändå tror jag.

 
Ingen bild

Jenny

16 april 2010 10:38

Tack för omtanken! Ibland är det svårt när man har haft det så länge, har glömt bort hur det känns när man är helt utan symtom. Har aldrig fått hjälp om det inte visat sig på cystoskopin. Ibland känns det som det är bättre om man är riktigt dålig för då får man sina penslingar. Tack för att denna sida finns! Har haft uretrit i tolv år och kännt mig ensam många ggr i denna sjukdom. Tack tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards