Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Dag 189 - lördag

Av Birgitta - 10 april 2010 05:11

Tredje gången jag vaknar nu i natt - vid 4-tiden- går det bara inte att somna om. Så efter att ha legat och snurrat runt i sängen och lyssnat på M's lugna snusningar i drygt en timme har jag gett upp.

Det är otroligt hur mycket som far runt i huvudet när man försöker sova. Fullständigt ostrukturerade tankar om allt från 'vilka kläder ska jag ta på mig idag' - ' kommer jag att orka fixa ett grönsaksland i Rättvik i sommar' - 'oj vad jag längtar efter att få spela golf igen' - ' får inte glömma att jag har tvättstugan kl 10' till 'undrar om V får en flicka till eller en pojke den här gången'.


Men framförallt funderar jag över uretritens oförutsägbara mysterium. Vad är det som framkallar dessa hemska utbrott och vad är det som drar dom tillbaka.


För just nu känner jag inget av dom vidriga smärtor som rivit i kroppen de senaste dagarna.

Och jag har ingen aning om varför dom är borta.

Kan det helt enkelt vara så att 'skoven' sköter sig själva. Eller påverkades det av något av de läkemedel jag tar. Och i så fall vilket?  Är det cortisonet jag fick i veckan som tog udden av inflammationen. Eller den  nya medicinen som efter tre dagar fick effekt. Eller att jag tog dubbel dos av det anti-inflammatoriska läkemedel som jag ätit dagligen i fem år, eller Alvedonen jag petade i mig i går eftermiddag. Eller kan det vara att jag bestämde mig för att försöka skölja bort det onda genom att vräka i mig vatten hela eftermiddagen  igår?

Har som sagt ingen aaaaaning.......


Och jag skulle faktiskt vilja veta!! Jag skulle vilja veta för att kunna eliminera eventuella onödiga läkemedel så att jag bara behöver ta dom som verkligen gör nytta för mig. Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att finna ut detta.

Det kanske är så att den nya medicin jag började ta i veckan är min 'räddande ängel'. Men innebär det att jag kan sluta med dom andra - eller behövs alla?


Ska diskutera detta med min läkare när jag träffar henne nästa vecka.


Nu ska jag sätta mig med morgontidningen, fixa lite kaffe och bara njuta av att återigen ( i alla fall just nu) ha en smärtfri kropp.


 
 
Ingen bild

Jenny

10 april 2010 12:29

Vad heter din nya antiinflammatoriska medecin? och vilka tar du mot dina kramper? Skall till min urolog nu på torsdag och funderar på att be om lite medeciner. Har kramper konstant och molvärk mest.

 
Ingen bild

Birgitta

10 april 2010 13:50

Hej Jenny!
Den nya medicin jag börjat med heter Lyrica och är mer smärtlindrande än anti-inflammatorisk. Sedan tidigare äter jag Naproxen (som är anti-inflammatorisk & smärtlindrande) samt Xatral som är avslappnande. Xatral är egentligen avsedd för herrar med prostata-problem. Du kan hitta info om alla på www.fass.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards