Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Dag 186 - onsdag

Av Birgitta - 7 april 2010 07:50

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva....   Jag vill inte gnälla och klaga och verka grinig, men å andra sidan så handlar ju den här bloggen om min dagsform i ett uretrit-perspektiv - och just nu är det inte bra!

Mindre bra än det varit på länge, känns det som.


I går morse gick luften ur mig. Jag brukar kunna peppa mig själv, jobba med min mentala träning, försöka tänka bort det onda, hitta på roliga saker att göra för att få bort tankarna från det som stör, dvs smärtan, krampen och trängningarna. Eller som jag brukar kalla det: eldklotet i underlivet!!


Men gårdagen blev en 'låg' dag. Jag var lite desperat eftersom jag inte hade någon läkartid förrän i mitten av nästa vecka - men jag SMS'ade mitt tillstånd till min läkare och hon tog hand om mig efter alla andra patienter i går eftermiddag.

Så jag fick både prata av mig och få en cortisondos. Eftersom jag blev så dålig efter den starkare cortisondosen för två veckor sedan bestämde vi att gå tillbaka till den vanliga Terrakortilen. Och så bokade vi in tre behandlingstillfällen till, ett i veckan. Dessutom bad hon mig börja testa en ny variant av läkemedel som ska vara både smärtlindrande och avslappnande. Hon har andra patienter som har reagerat bra på det.

Hon har pratat om detta tidigare och jag har t o m hämtat ut på Apoteket och har medlet hemma redan men egentligen vill jag äta så lite läkemedel som möjligt så jag har inte rört det tidigare. Men nu lovade jag att börja med det.


Just nu då?  Jotack - det är bra fyr på eldklotet.  Har varit uppe fyra gånger i natt. Den mentala träningen just nu går mest ut på att hålla humöret uppe.


Jag har inte gett upp tanken på Dermovat. Jag är fortfarande intresserad av att få veta mer, men just nu har jag lagt ner projektet att testa på mig själv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards