Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Birgitta - 23 mars 2010 08:59

Ibland längtar jag tillbaka till tiden före våren -95. Innan allt detta elände med uretrit satte igång. Jag menar - tänk att få mer än en eller annan dag när det inte antingen gör jätteont, eller tränger hela tiden eller bara känns irriterande.

Även om smärtan lugnar ner sig så är det väldigt jobbigt att precis hela tiden känna sitt urinrör och sin urinblåsa.

Gårdagen var en sådan dag.

Emellanåt vill man krypa på väggarna av frustration.

Men slutligen kapitulerar man och inser att så här är livet nuförtiden. Och är tacksam för att det i alla fall inte gör ont - just nu.


Det var en strålande vacker dag igår. En dag som inbjöd till långpromenad - så jag gick in till stan. Vandringen gick bra - men hade jag inte hittat ett antal toaletter på vägen så hade det kunnat sluta i katstrof.

I vanlig ordning börjar man alltid promenaden med att besöka toa innan man ger sig iväg.

Första stoppet - som var alldeles nödvändigt för att överhuvudtaget kunna fortsätta promendaden - blev i Solna C (ca 25 minuter hemifrån).  Ett snabbt besök på deras 5-kronors toaletter.


Sedan var det lugnt en stund - men efter bara ca 15 minuter började det bli jobbigt att gå. Men Solnavägen in till stan är inte precis översållad med toaletter. Jag funderade starkt på att springa in på bensinmacken vid rondellen mot Karolinska - men skärpte mig och vandrade vidare.


Vid Odenplan var det riktigt kritiskt. Jag vet sedan tidigare att Åhléns och Akademibokhandeln är det ingen att idé besöka - men  Läkarhuset vid Odenplan!!! Där hade dom toaletter. Visserligen satt det en stor skylt att de bara var för patienterna - men vadå.......   (jag frågade faktiskt om lov ;-))


Nästa stopp blev biografen Saga på Kungsgatan.


Sedan före sångövningen som började 18:00,  sedan efter sångövningen - en och en halv timme senare, sedan när jag kom hem igen......


Fast - natten har varit lugn!


Och just nu känns allt riktigt bra.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards