Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Birgitta - 22 mars 2010 08:09

I helgen var det vårdagjämningen. Svårt att tro. I går vräkte snön ner hela dagen - stora vackra flingor som dalade och idag är det minus fem grader.

Vadå vår.......??!!

Uretriten har definitivt vaknat till liv. Hela gårdagen satt smärtan och brann i kroppen. Det blev en dag av mer eller mindre total stillhet eftersom varje steg gjorde ont. Längtar till onsdag och läkarbesök.


Men det finns ju vissa saker man kan ägna sig åt när man måste sitta still - foton och fotoalbum till exempel.

Nuförtiden tar jag bara digitala bilder och mest med min telefon. Dom blir inte perfekta men OK. Sedan laddar jag ner dom till PC´n och försöker skapa någon form av struktur - och helst också en backup på en hårddisk.

Men ibland saknar jag det där att sitta och bläddra i ett fotoalbum. Det finns visserligen fotoskrivare man kan ha hemma - men jag har hittat något jag tycker är jättebra: Myphotobook. Ett program man kan ladda ner gratis där man kan skapa sitt fotoalbum av sina digitala bilder, sända iväg en fil och få en snygg bok tillbaka (fast den är ju inte gratis....).

Man kan välja bland flera olika storlekar, bakgrundsfärger, bindningar och man kan kombinera sina bilder lite hur man vill.

Jag håller på med min andra nu, har valt en ganska liten storlek med spiralbindning (lättare att bläddra i). Jag har fått en idé att jag ska göra en per år - och ta med bilder som visar dom viktigaste sakerna som hänt under året. Är alltså klar med 2009 och håller på med 2008.


Idag lägger jag några bilder här. Först två som visar hur olika min utsikt kan vara, den första är från igår och den andra från idag. Slutligen kommer också en liten bild på min första Myphotobook.

  

  


     

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards