Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Dag 170 - lördag

Av Birgitta - 20 mars 2010 07:31

Kors i taket!!!!!

Ännu en natt där klockan står på 05:57 första gången jag måste gå på toa sedan jag släckt lampan vid 24-tiden.

Jag vaknade till vid 3-tiden - det minns jag - men hade en liten kamp med mig själv och lyckades somna om utan att först gå på toa. Kampen bestod i att verkligen känna efter om jag MÅSTE gå på toa - eller om det bara var vanans makt som drev mig.

Dessa nätter är så sköna.

Till skillnad från de nätter när man vaknar efter en timme , efter två timmar, efter tre timmar osv. Då är det verkligen inte någon vana som styr då är det starka, trängande, smärtande behov.


På något vis får man en mycket trevligare start på dagen efter en natt när man sovit lugnt. Är någon förvånad?


Jag lyckades visserligen inte somna om efter 5:57 utan låg och filosoferade för mig själv en stund.

Min första tanke - som vandrade runt i huvudet en stund var: håller jag möjligen sakta på att bli frisk?   Tänk om.......


Min andra tanke var:  Detta djävulska elände som jag gått igenom de senaste 15 åren är inget jag önskar ens min värste ovän.  Det måste gå att öka kunskapen och få fart på forskningen. Jag har skickat en massa mail till tidningar och TV-program denna vinter - utan någon respons.  Nu är det dags för en ny omgång - med budskapet bättre formulerat.


Min tredje tanke var: om man nu anser att kvinnlig kronisk icke-bakteriell uretrit (eller urethal pain syndrom) faller under gynekologin (vilket jag tycker verkar konstigt men kan acceptera)  hur kommer det sig då att man i Skåne har bestämt att gynekologer inte får behandla uretrit inom högkostnadsskyddet??? Detta enligt ett mail jag fått nyligen. Kan någon förstå den logiken?


Efter dessa tankar blev jag alldelels matt och gick upp och bryggde mitt morgonkaffe........


 
 
Ingen bild

maggan

24 mars 2010 09:15

Ja konstig logik. Men jo, inom gynekologi kan fungera med högkostnadsskydd som det är för mig. Förutsättning att de verkligen kan detta med icke bakteriell uretrit och behandligen på rätt sätt.

 
Ingen bild

Birgitta

25 mars 2010 08:39

Det kanske bara är landstinget nere i Skåne som har fattat detta konstiga beslut. Jag har inte haft möjlighet än att ta reda på hur det är i resten av Sverige. Jag nämnde det för min läkare igår (24/3) och hon tyckte också det var väldigt konstigt.
Det vore intressant få info från andra delar av Sverige om hur det fungerar där.

 
Ingen bild

maggan

25 mars 2010 14:34

Så är det i här östergötland men vad jag vet är att det är en privat klinik men som går under landstinget med, därför gäller högkostnadskort. Tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards