Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Birgitta - 18 mars 2010 07:57

Efter att ha satt en nolla i smärtkolumnen för tisdagen så tvingas jag skriva en trea eller fyra för onsdagen. Tog Tradolan och det hjälpte ett tag men sedan kom smärtan tillbaka. Vi hade en dag på stan igår, besökte Röhsska Museét och sprang i lite affärer och emellanåt var det en lite jobbig stadsvandring.

Sedan framåt kvällen släppte det,  i natt har jag varit uppe tre gånger, och just nu känner jag ingenting överhuvudtaget.

Jag är tillbaka i Sbg, sitter och tittar ut över grå hustak på en grå himmel och snön ligger fortfarande djup.

När kommer våren??????


Jag pratade lite med min systers läkarstuderande dotter i Gbg. Hon har ännu inte börjat läsa vare sig urologi eller gynekologi men däremot kirurgi. Och i kirurgiboken fanns ett kapitel som handlar om urologi, och där fanns ett litet avsnitt om uretrit (en halv sida) som i princip bara talade om den bakteriella varianten.

Jag blir så trött!!!!

Jag förstår inte ens logiken i att skriva om uretrit - som inte är operabelt - i en kirurgibok.

Och - varför nämner man inte den icke-bakteriella varianten.

Det hon dessutom trodde sig förstå var att kvinnlig uretrit faller under gynekologi, och att många (de flesta??) urologer fokuserar på mäns problem.

Jag ska rota lite mer i detta.....





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards