Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Birgitta - 13 mars 2010 08:31

Gårdagen var en riktigt bra dag - jag hade faktiskt inte ont på hela dagen.....

Och jag har bara varit uppe två ggr  i natt. Så det känns som början på en lite bättre period. Hoppas det stämmer.


Mötet  i går var riktigt intressant. Dels fick jag en del nya kunskaper i mig, t ex är den numera vanligaste benämningen på uretrit: urethral pain syndrom (fast jag kommer att fortsätta använda ordet uretrit), dels fick jag en genomgång av den rapport jag hittat på nätet.

Sedan har jag de sista dagarna insett att det finns gynekologer (kvinnliga ?) som tar uretrit på allvar. Jag har haft dåliga erfarenheter tidigare och jag har flera gånger uppmanat kvinnor att hitta en urolog. På något sätt känns det som att en urolog borde vara mer expert på urinrör, urinblåsa än en gynekolog. Men tydligen faller denna typ av urinvägsrelaterade sjukdomar hos kvinnor under gynekologin.

Många urologer - främst män - behandlar bara män....

Men många gynekologer vet heller inget om uretrit.... Fast nu har jag träffat på två stycken den senaste veckan som i allra högsta grad förstår hur det är att drabbas av uretrit.

Samtidigt berättade den person jag träffade i går om en 'världskändis inom urologin/gynekologin' som sagt att 'uretrit-patienter - dom vet vi inte vad vi ska göra med....'

Men vi vet att cortison typ 1 kan lindra och nu vet vi också att cortison typ 4 i bästa fall t o m kan bota. Även om det kanske inte biter på alla så biter det kanske på många.

Hur ska vi sprida denna information???

Det känns som att det är en enorm uppförsbacke.


Men - idag är det 2-årskalas för barnbarnet. Hennes stora favorit är Pippi. Det är Pippi på sockor, Pippi på tröjor, Pippi på nattlinnen, Pippi på klänningar, ett Villa Villekulla i plast som hon kan leka i, Pippi som docka osv osv.  Själv ska jag baka en stor tårta.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards