Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Birgitta - 12 mars 2010 07:12

Jag fick en tid hos min urolog! Hon har ganska fullt med patienter så det dröjer några veckor - men det får gå. Blir det riktigt illa då åker jag dit och sätter mig....

Jag är inne i en märklig variant av uretriten. Inte så mycket trängningar på dagarna, då är det smärtan som dominerar och den ligger på ett snittvärde av en trea på min skala. Vilket innebär att den är otrevlig med uthärdlig.

På nätterna dämpas smärtan - jag sover bra - men då kommer trängningarna istället. I natt har jag varit uppe fem gånger - minst. Trist. Man blir så uppgiven när man vaknar en timme efter förra gången man var uppe. Om och om igen.


Men jag har ett spännande möte i eftermiddag. Jag ska få veta lite mer om den studie man gjort kring den annorlunda cortison-behandling man prövat på uretrit-patienter i Bjursås.


Jag var för några dagar sedan och träffade en gynekolog i Lidingö som behandlar uretritpatienter. Hon betonade vikten av att kombinera den medicinska behandlingen med olika former av bäckenbottenträning. Jag har också fått samma tankar i en del av de mail som kommit under vintern. Framförallt är detta viktigt för att kunna hantera, bemöta, dämpa kramperna i underlivet. 

Hon gav  mig telefonnumret till de sjukgymnaster som hon samarbetar med och min tanke är att träffa dom och höra om dom kan beskriva några träningsövningar som jag kan ta med på www.uretrit.se.


Skriver man i Lidingö eller Lidingö? Jag var i staden Lidingö men på ön Lidingö. Fungerar båda tro?



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards