Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Birgitta - 11 mars 2010 07:19

Idag - så snart klockan blivit åtta - ringer jag och bokar en tid för cortisonbehandling hos min läkare.....

Jag har väntat på att det onda ska släppa i flera dagar / veckor nu men det vill sig inte.

Jag har inte haft några krampkänningar på många dagar och inte de värsta trängningarna heller - och det är ju skönt - men smärtan vill inte ge med sig. Och Tradolan hjälper inte.

Jag känner hur grinigheten ökar exponentiellt med antal dagar smärtan finns där.


Dessutom håller jag på att bli mer och mer frustrerad över det faktum att uretrit som begrepp, sjukdom, fenomen, diagnos inte tas på allvar överallt inom vården. Det är inte ens känt inom stora delar av allmänvården.


Jag vet att vi ska vara tacksamma att vi inte har cancer - självklart. Och vi ska vara tacksamma att vi inte läcker - självklart. Och vi ska vara tacksamma att vi slipper jobbiga operativa ingrepp i våra urinblåsor - självklart.


Men - innebär det med automatik att vi ska acceptera en tillvaro fylld av smärta? Innebär det att våra smärtor inte finns? Självklart inte!


Varför är inte uretrit och dess behandlingsmöjligheter något som alla läkarutbildade känner till?


Det måste gå att ändra på detta!!!


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards