Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Birgitta - 10 mars 2010 09:57

Vet inte riktigt hur jag ska börja idag......

Kanske med dagsformen: den är bra. Natten har varit ganska lugn. Hade lite bekymmer i går kväll dock. Var inne i stan, först på en liten tjejmiddag med golftjejerna - som det alltid är kul att träffa, även utanför golfsäsongen - sedan med väninna M och lyssnade på musik i Gamla Stan.  Allt gick bra. Både på restaurangen och musikstället fanns det toaletter som besöktes av mig - flera gånger.

Däremot finns det ju inga på tunnelbanan - det har jag erfarit flera gånger tidigare. Så det blev ett snabbstopp på Fridhemsplan och besök på det nattöppna McDonalds som ligger där, innan hemfärden kunde fortsätta.


Men - igår kväll fick jag kontakt med en kvinnlig gynekolog som gav mig stort hopp om att det går att bli av med uretriten - för gott!!!!

Jag har ju googlat runt efter uretritinformation ganska mycket nu i vinter och redan före jul hittade jag ett dokument som jag mer eller mindre glömt - men i helgen återupptäckte.

Det beskriver en studie som gjorts kring en viss behandling av uretrit-kvinnor inom ett begränsat område kring Dalarna. Eftersom jag inte är medicinskt skolad förstod jag inte exakt vad det handlade om - men igår fick jag alltså telefonkontakt med en av de läkare som stod namngivna i rapporten.

Hon testade för ett antal år sedan att använda en annan typ av cortison än den man vanligen använder (Terakortil) och upptäckte att kvinnorna blev friska!!!

Nu återstår det svåra att intressera andra för detta. Tydligen finns det både urologer och uroterapeuter på olika ställen i Sverige som redan anammat denna metod. 

Visst är det häftigt!!

Fortsättning följer........ 




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards