Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Birgitta - 1 mars 2010 08:13

Om jag tyckte att det var grått i Sumpan igår så är det om möjligt ännu gråare idag. Idag är t o m luften grå, dvs det snöar, snöar, snöar. Inte stora, mjuka, vackra snöflingor utan små hårda. Världen skymtar i ett grått töcken utanför fönstret.

Kan man ana en viss uppgivenhet hos mig?

Jag har haft ont i så många dagar nu att jag börjar känna mig grinig.

Gårdagen började rätt OK - och jag sydde nästan klart V's köksgardiner och t o m åkte och provade dom i hennes kök. Nu är det bara uppläggningen kvar.

Trodde jag skulle fixa det i går em - men luften gick ur mig.

Smärtan ökade successivt under dagen och jag fick inget vettigt gjort under resten av dagen.

Vi besökte svärmor på hennes ålderdomshem och personalen där måste undra.

När vi var där låg jag dubbelvikt på svärmors röda soffa och sa inte ett knyst och M, som fortfarande har ont i ryggen efter operationen, vill inte/kan inte sitta utan vandrar fram och tillbaka (det gör minst ont när han går). Och svärmor själv - som egentligen inte har några sjukdomar, hon är bara gammal (92 år) - sitter mest och tycker livet är pest och vill vara ung igen.

Vilken samling!!


Dock - om det är grått och trist ute så mår jag idag lite bättre. Natten har varit ganska OK, bara tre toa-besök och just nu ligger smärtnivån inte på mer än en tvåa. Så den här dagen börjar bra - och det griniga sitter inte så djupt!!


Det är ny månad, vilket innebär att min hemmagjorda statistik kan levereras. Så här såg februari ut:

  

Det är egentligen fascinerande hur tydligt man ser 'skoven'.  Jag har lagt till en kolumn i mitt excel-ark (finns inte med på denna bild) där jag skriver in hur många gånger jag varit på toa varje natt och där ser man också hur frekvensen ökar under de dåliga perioderna och hur det lugnar ner sig när jag mår bättre.


Jag tror jag skrev det redan när jag redovisade januari: 

om någon vill ha mallen för att börja föra egen statistik, så skicka mig ett mail så kommer den.

Jag skapade ju mallen vid årsskiftet och har inte fört logg så här noga förut - men jag upplever att det känns bra att börja varje morgon med att sammanfatta gårdagens och nattens uretritupplevelse.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards