Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Birgitta - 27 februari 2010 05:43

Dessa eländans uretritsmärtor som gör att jag inte kan sova!!! 

Jag är så less på dom!!


Jag kröp i säng ganska tidigt i går, M satt och tittade på OS. Vid midnatt - och andra toa-besöket - tog jag en Tradolan och somnade så småningom. Ca 3:30 - i samband med mitt fjärde toa-besök - kom M och berättade att Sverige tagit OS guld i curling.

4:30 hade jag ännu inte somnat om. Det går inte att somna när man har ont och jag vågade inte ta en Tradolan till så snart inpå den förra. Jag kanske är extremt feg och försiktig när det gäller starka värktabletter....

Ungefär vid den tiden dansade morgontidningen in genom brevlådan och vid 5 ungefär orkade jag inte ligga och snurra i sängen längre utan gick upp, kokade lite rooiboste och satte mig vid PC´n.

Har bl a ägnat den tidiga morgontimmen åt att googla runt lite mer för att få klarhet i definitioner av intersitiell cystit kontra uretrit. Inte lätt!

Eller snarare - interstitiell cystit är rätt väl beskrivet  - däremot inte uretrit.


Min syster A-M har en dotter (E) som läser till läkare i Gbg - jag tror hon är inne på sitt tredje (eller fjärde) år. Jag frågade henne igår hur utbildningen ser ut vad gäller uretrit och IC. Urologi-avsnittet ligger enligt hennes schema senare i vår. Hon skulle försöka ta reda på en del i förväg och jag är riktigt nyfiken på vad hon kommer att berätta för mig.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards