Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Dag 138 - tisdag

Av Birgitta - 16 februari 2010 06:40

Det går sakta åt 'fel' håll. Dvs molvärken som väckte mig nu idag är ett snäpp värre än vad den var i går morse. Minst nivå 4 just nu. Har tagit en Tradolan - hoppas det släpper så småningom.

Jag somnade också med en Tradolan i kroppen och det är troligen anledningen till att jag sovit bra. Har bara varit uppe två ggr i natt.


Det kanske är ynkligt av mig - att ta en värktablett fastän jag inte ligger högre än en fyra på min värkskala. Men jag har ledsnat på att gå omkring med smärtor i kroppen. I många, många år hade jag ont jämt, jämt, jämt. Och då menar jag ONT - låg och pendlade mellan 8 och 10 dagligen. Det var under de åren när jag  hade både fullt utvecklad uretrit OCH ett stort myom med kallbrand i (som ingen ännu hade hittat).

Eftersom jag hade gått så länge med det 'svarta' myomet så hade de smärtorna bränts fast i nervbanorna och orsakat sk fantomsmärtor som det tog många år att bli av med. Man sa mig att det enda som biter på fantomsmärtor är en viss typ av anti-depressiva tabletter - och jag blånekade att ta sådana i minst två år. Sedan orkade jag inte med smärtorna längre och började medicinera. Det tog ytterligare två år innan de hade effekt...

Så numera plågar jag inte mig själv i onödan - när jag har ont tar jag en värktablett. Sedan är det ju inte alltid den hjälper - men det är ju en annan sak........

Idag ska jag ta hand om mitt två-åriga barnbarn. Hon är världens mysigaste två-åring - så klart - och jag hoppas verkligen att smärtan ger med sig så att jag kan busa med henne ordentligt.


Dessutom - i eftermiddag ska jag äntligen till handkirurgen med min 'trigger-tumme'. Tummen fortsätter att trilskas med mig så det ska bli intressant se vad dom gör med den.


 
 
Ingen bild

maggab

16 februari 2010 16:34

Det är precis vad jag får ta, antideprissiv tablett i hopp om att fantomsmärtorna släpper. Än har de inte släppt men man kan ju alltid hoppas =)

 
Ingen bild

Birgitta

16 februari 2010 21:54

Jag åt mina tabletter dagligen i minst två år innan jag började märka någon effekt, sedan ytterligare ett år innan jag kunde säga att smärtan var borta, och till sist nästan ett års nedtrappning av medicinen. Man ska aldrig sluta abrupt med ett sådant läkemedel.
Jag hoppas verkligen att det hjälper för dig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards