Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Birgitta - 13 februari 2010 12:43

Jag börjar närma mig ett personligt rekord: i mitt lilla excel-ark är det nollor i samtliga kolumner fem dagar i rad!!

Fem dagar - utan smärta, kramper eller trängningar. Och även natten till idag var jag bara uppe en enda gång.


Jag måste nästan nypa mig själv för att vara säker på att jag inte drömmer.


Så alla ni som kämpar mot detta elände som heter uretrit: giv icke upp!!


Jag vet att bakslag kommer, men just nu tänker jag inte ens på det.


Jag har börjat få svar på de frågor jag ställde i bloggen igår.

För det första har jag förstått att cystit och uretrit inte är samma sak. För det andra verkar det som att cystit är ganska lätt att diagnosticera - vilket däremot inte uretrit är.

Josefine skrev en enkel förklaring i en kommentar och Heidi har skickat mail med info, plus att min läkare också har svarat mig.

Jag fick ett tag för mig att även jag hade drabbats av cystit - men jag är inte så säker på det längre. Tydligen kan man se väldigt tydligt vid en cystoskopi om man har en cystit och med tanke på alla cystoskopier man gjort på mig under åren så borde någon ha sett det - men ingen har pratat om cystit.

Alltid något att vara glad över - för cystit verkar inte vara någon trevlig upplevelse.


Jag har en ambition att fräscha upp www.uretrit.se under våren och då ska jag förbättra definitions-sidan - och komplettera med bl a cystit.


Men - jag undrar fortfarande varför inte Urologkanalen har med uretrit på sin lista över urinvägsrelaterade sjukdomar......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards