Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Birgitta - 27 januari 2010 07:56

Antal toa-besök i natt = ett.

Nivå på  smärtor = noll.

Nivå på kramper = noll.


Kunde inte vara bättre!!


Satt igår i drygt en timme med min kvinnliga urolog, tillika den som triggade igång mig att börja med www.uretrit.se och bloggandet. Vi diskuterade vilket nästa steg borde vara.

De aktivititeter hon uppmanade mig att prioritera är dessa: 

-  bygga vidare på web-sidan så där också finns en 'forum-funktionalitet, dvs möjlighet för andra än mig att berätta om sina besvär och erfarenheter gällande kronisk uretrit. Här kan jag få hjälp inom familjen - men det kommer nog att dröja några veckor innan det finns ett forum på plats.  Det dagliga bloggandet kommer jag att fortsätta med.

-  försöka få grepp om hur vanligt det är med kvinnlig kronisk uretrit. Dels genom att söka efter existerande statistik, dels fundera på om det går att genomföra någon form av enkel enkät. Hon kommer att hjälpa mig med det.


Dessutom fick jag namn på en del personer jag bör kontakta för att presentera mina ideér för. Det kan behövas en del draghjälp.


Jag visade henne också mitt lilla excel-ark där jag skriver in dagsformen varje dag. Jag har ju använt skalan 0 - 5, men hon uppmanade mig att ändra till skalan 0 - 10 för det är den vedertagna skalan inom sjukvården när man mäter smärta. Så det har jag ändrat.


Det är lite fascinerande egentligen. Det som i september var en idé av min läkare - och som jag nappade på med stor tveksamhet  (' kan man skriva om sådant här???')  håller nu på att bli ett projekt med ett viktigt syfte.

Att öka kunskapen och förståelsen för vad kvinnlig uretrit är - och vilket lidande det innebär - och därmed bidra till att fler kvinnor får lindring och kan leva drägliga liv.


Aldrig trodde jag att mina 15 år av elände skulle kunna vara till någon nytta......






Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards