Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Dag 112 - torsdag

Av Birgitta - 21 januari 2010 06:55

Aj, aj, aj!!!!

Denna dag börjar inte bra - jag har så ont så ont i mitt urinrör.

Det började lite smått i natt med molvärk och trängningar så jag har varit uppe på toa minst fyra ggr i natt och molvärken var tillräckligt stark för att jag inte skulle kunna ligga på magen och sova (min favoritposition...).

Men ändå var jag inte särskilt bekymrad, det var liksom inte värre än att jag bara konstaterade att 'OK - inte bra, men inte värrre än att jag står ut'.


Sedan hände något när jag stod i duschen. Så nu krampar urinröret så jag vill helst inte ta ett steg i onödan - och molvärken har ökat i styrka....


Vad triggar igång detta?  Jag har ställt den frågan många gånger tidigare i min blogg - och jag har fortfarande inget svar. Bara funderingar. Kan det vara så att jag omedvetet oroar mig för M's ryggoperation i morgon? Och spänner mig. Så att mitt urinrör reagerar? Han ser fram emot den för han hoppas att han ska kunna gå ordentligt igen och jag hoppas naturligtvis också det. Både för hans skull och min. Jag tycker det skulle vara kul få sällskap på mina promenader. Och jag vet hur ont han har haft i sin rygg i många år nu.

Men - samtidigt är jag lite glad att det inte är min rygg dom ska karva i......

Eller tycker min kropp helt enkelt att 'nu har du varit bra så länge Birgitta så nu är det dags för lite uretritkänningar igen.  'Du ska inte ha det för bra.....'  ???


Jag vet inte - och jag blir lite frustrerad. Jag är van vid denna smärta och dessa trängningar - men jag tycker inte om dom.


Superdunderhostmedicinen som jag fick av min husläkare på Vårdcentralen igår, den var helt suverän!. Jag har inte hostat på hela natten.


Det jag funderar på nu är om det är OK att ta en Tradolan för uretritsmärtan och en slurk hostmedicin för halsen - samtidigt? Båda är ju av den starkare sorten. Jag skulle behöva båda..... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards