Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Birgitta - 19 januari 2010 08:46

Gårdagen blev en dag av berg- och dalbana.

Morgonen var helt symptomfri men vid 10.30-tiden hände det som ju händer ibland. Vid ett toa-besök slog krampen till med full kraft. Helt plötsligt och utan någon som helst förvarning. Det allra värsta satt i ungefär 30 minuter - men det dröjde minst tre timmar innan det släppte helt. Sedan hade jag inga mer besvär igår - mer än lite för många spring på toaletten - men det hör ju till mitt normala beteende.


En av de länkar jag lagt in på www.uretrit.se går till ett nätverk som heter Kontinet. Det är en nätverk för både män och kvinnor som har problem med inkontinens och det drivs av en kvinna som heter Hillevi Caris Svensson.


Jag träffade Hillevi igår för jag var nyfiken på hur hon - utifrån sina personliga erfarenheter - började sitt arbete med att sprida ljus över problemen med inkontinens.

Även om uretrit och inkontinens är olika besvär så rör de samma tabubelagda område. Hillevi har drivit sitt näverk i många år och har byggt upp ett stort kontaktnät och i vår kommer hon att lägga en länk till www.uretrit.se på sin web-sida som just håller på att uppdateras.


En annan länk jag lagt upp går till en web-sida som heter Sinoba. Det är också en hemsida om inkontinens och blåsproblem. Den sidan startades av fyra läkemedelsbolag. Jag har varit i kontakt med Märta Lauritzen som är ansvarig för Sinoba och ska försöka få till motsvarande möte med henne.


I övrigt har natten varit lite halvstökig - många toabesök och ett evigt rosslande i den såriga halsen.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards