Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Dag 104 - onsdag

Av Birgitta - 13 januari 2010 08:13

Ännu en morgon där jag kan summera gårdagen och natten som: väldigt bra!


Gårdagen var nästan en 'bingo-dag'' - inga besvär överhuvudtaget under hela dagen.

Det som är det härliga sådana dagar det är att hela kroppen känns - och beter sig - precis som en frisk kropp.

Naturligtvis är det fantastiskt skönt att slippa smärtor och kramper - men det som ändå tar priset som den bästa upplevelsen är att jag inte hela tiden var medveten om att jag har ett urinrör. Den nästan alltid konstanta känslan av att behöva tömma blåsan i tid och otid fanns helt enkelt inte där. Det automatiska förebyggande toabesöket så fort man skulle gå en kort promenad till mataffären - den tanken fanns inte. Jag bara gick!!

Helt plötsligt kunde tanken komma och jag hade följande inre monolog: 'Hur länge sedan var jag på toa? 3 timmar!! Oj!! Behöver jag gå nu?  Nej!  Oj! Vad har hänt!'

Så höll det på hela dagen. Inatt har jag faktiskt varit uppe 2 ggr - men det ligger inom 'felmarginalen...'.  Just nu är jag helt besvärsfri!!


Igår tog jag några första steg att försöka sprida kännedom om www.uretrit.se genom att dels skicka en packe av mina flyers till min väninna M som arbetar inom sjukvården i Skellefteå, dels var jag inne på UroGyn-mottagningen i Stockholm och lämnade en packe där också.

Det finns ett nätverk för inkontinenta, ett nätverk som har funnits ett antal år och som har en väldigt trevlig websida: http://www.kontinet.se/ Eldsjälen och drivkraften för Kontinet heter Hillevi - och henne har jag tagit kontakt med och ska träffa nästa vecka. Jag är nyfiken på hur hon - också ur sitt egna patientperspektiv - drog igång det nätverket.  Tänkte att jag skulle kunna få lite tips och ideér om vi ska ta steget och bilda en patientförening kring kronisk uretrit.

Slutligen - på fredag ska min dotter P (som ritat loggan och hjälper mig en del med web-tekniken) träffas och börja prata om hur vi ska göra web-sidan lite snyggare och hur man gör för att utöka web-siten så den kan bli det forum som jag funderar på att göra den till.

Nu är m a o jul-helgen över på allvar - och idag åker granen ut!! Eller rättare sagt - blir nermonterad, vi har en väldigt vacker återanvändbar julgran (låter bättre än plastgran) som vi har haft i 14 år nu.

Det kalla, men vackra, vintervädret håller i sig och jag kan inte låta bli att dela med mig av en vacker bild tagen utmed Solnavägen igår, plus några detaljer ur min gran som snart får vila ett år till nästa jul.

       

 
 
Ingen bild

maggan

13 januari 2010 10:50

O vad spännande! Jag hoppas verkligen det här utvecklar sig =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards