Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Dag 103 - tisdag

Av Birgitta - 12 januari 2010 08:01

Ur smärt - & kramp perspektiv var måndagen en riktigt bra dag, däremot var det en sämre dag vad gäller trängningar.

Jag tror jag gick på toa minst 1 gång/timme under hela dagen - ibland oftare.

Kanske ska jag jobba mer på att knipa knipa knipa, men det är inte särskilt roligt att gå omkring och vara kissnödig. Och det är ju så det är - behovet att gå och tömma blåsan finns där mer eller mindre konstant. 

Det är faktiskt riktigt besvärligt och enerverande att hela tiden vara kissnödig.

Blåsan stjäl all uppmärksamhet, det går inte att 'tänka bort'.


Sedan - av någon outgrundlig anledning - klingade detta trängande av så i natt har jag inte varit på toa EN ENDA GÅNG!!!

Jag vaknade vi tre-tiden - inte ovanligt - men inte för att jag hade ont och inte för att jag var toanödig. Dvs - vet inte varför jag vaknade.

Nåväl - av vanans makt var jag ändå på väg till toa - men så tänkte jag om. Jag kanske ska testa mina egna tankar, som jag skrev för några dagar sedan: att bara gå på toa när det verkligen behövs, dvs när trängningskänslan finns där.

Så - jag låg lugnt kvar i sängen och måste ha somnat om för nästa gång jag kikade på klockan var den 06:42.

Detta är nästan rekord!!!


 
 
Ingen bild

maggan

12 januari 2010 23:38

Va roligt att höra. Du vaknade säkert för att kroppen har vanan att vakna den tiden. Jag försöker att inte gå på toa allt för ofta just för att träna knipningen och att hålla blåsan när det egentligen inte behöver tömmas för jag tror blåsan också får den vanan.

 
Ingen bild

Birgitta

13 januari 2010 09:09

Ja - det var en lite märklig känsla att inse att jag behövde faktiskt inte gå upp.....
Jag vet att jag ska försöka knipa så länge det går - men det är så svårt - eller snarare obehagligt - att ha den där kissnödighetskänslan hela tiden . Så jag ger upp alldeles för fort i vanliga fall. Jag vet!!!!
Ska försöka skärpa mig..... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards