Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Birgitta - 10 januari 2010 09:09

Kors i taket!!

Jag sov till 08:52 - ungefär.

Med två toabesök i natt, men inga andra problem!

Det kändes riktigt ovant att det var nästan ljust när jag klev ur sängen. Jag har ju suttit här i beckmörkret med lite mysbelysning så många morgnar nu den senaste tiden. Och stönat över mina smärtor.

Molvärken sitter där nu igen så jag ska ta en Tradolan om en stund om det inte har försvunnit av sig självt. Men - jag har inte haft ont i natt. Så skönt att vakna utvilad.


Igår gick jag igenom alla mina 100 dagars bloggande och gjorde en liten sammanställning över hur dagsformen har varit. Jag gjorde ju en sådan efter min första månad - nu tog jag hela perioden, från dag 1 till dag 100.

Samma tre kategorier:

riktigt bra = inga smärtor, inga kramper & inga trängningar

riktigt dåligt = kraftiga smärtor, täta trängningar, kramper

ganska bra = mittemellan de andra, dvs överkomliga känningar av uretriten

Så här ser fördelningen ut:

riktigt bra: 42 dagar  (dvs 42% av perioden)

ganska bra: 30 dagar  ( 30%)

riktigt dåligt: 28 dagar  (28%)


Statistik kan man läsa på många olika sätt. Det ena man ser är att jag har många fler riktigt bra dagar än vad jag har riktigt dåliga dagar - det är jättebra!

Men om man slår ihop ganska bra med riktigt dåligt då ser man att trots allt har jag fler dåliga dagar än bra.

Om jag håller på i 100 dagar till kan man enkelt se om trenden går åt att bli bättre eller sämre - eller om det står stilla.


Igår roade jag mig också med att googla runt lite efter forskning om kronisk icke-bakteriell uretrit. Det finns en del - men allt bara gällande män. Varför är det så??  Vi måste försöka göra något åt detta!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards