Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Birgitta - 8 januari 2010 07:48

Att uretrit är en märklig sjukdom, eller ett märkligt sjukdomstillstånd, det har vi redan konstaterat flera gånger. Ibland har jag också funderat över hur mycket man omedvetet påverkar själv  - åt båda hållen.

Något som har hänt mig flera gånger är att ett toa-besök en bra dag på en sekund kan framkalla smärta & kramper.

Ett exempel:

Det här hände för 6 - 7 år sedan, långt innan jag hittat den läkare jag går hos nu och jag hade i princip ont jämt, jämt, jämt. Dag som natt.

Jag skulle gå på en adventskonsert med mina väninnor E & B och innan konserten skulle vi träffas och äta lite.

Just denna dag mådde jag oförskämt bra. Eftersom det var riktigt ovanligt på den tiden var jag extremt glad och såg fram emot att kunna njuta av den vackra adventsmusiken utan att ha ont, leta efter toalett, osv.

När vi ätit klart och skulle lämna restaurangen gjorde jag mitt stora misstag: jag gick på toaletten - inte för att jag behövde utan för att förebygga.... För att vara säker på att trots att jag inte hade ont klara mig igenom hela konserten.

Big mistake!! - för att travestera Julia Roberts i Pretty Woman!!!

Resten av den dagen kunde jag knappt gå. Promenaden till kyrkan där konserten skulle hållas blev en pina, konserten var fantastiskt - men upplevelsen blev en pärs. Och jag var så ledsen, så ledsen!!


I natt hände samma sak - men inte riktigt med samma kraft. Jag vaknade vid 3:30, utan någon speciell anledning. Inte särskilt ont, inte några trängningar att tala om. Men - eftersom jag i vanliga fall går på toa när jag vaknar på nätterna så gjorde jag det  nu också - och råkar ut för detta oförklarliga: urinröret börjar krampa!!

Resten av natten blev lite jobbig - men nu har det börjat släppa.

Det här har hänt mig många gånger - att kramperna och smärtorna triggar igång vid ett toa-besök.

Varför blir det så??

Vid exemplet ovan var det ett 'förebyggande' toa-besök, men så är det inte alla gånger. Under bra dagar måste man ju trots allt också tömma blåsan någon gång - eller hur!

Men det är klart - i natt var det mer vanan som styrde. Kanske är det så att när man haft en lång riktigt dålig tid (många, många år) där allt cirkulerar kring toaletter - så är man präglad på det - på något vis.....

Utmaningen kanske är att bara, bara, bara gå på toa när jag verkligen behöver....  Även mitt i natten....


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards