Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Dag 95 - måndag

Av Birgitta - 4 januari 2010 07:59

Jag ropade hej lite för tidigt igår.

En kort stund efter jag skrivit min blogg igår kom kramper och smärta tillbaka - utan vidare. Ytterligare en stund senare ringde min väninna M och undrade om jag hade lust gå en promenad. Och lust hade jag - men samtidigt ganska ont.

Men - jag är en tjurig typ - så jag plockade på mig alla varma mamelucker, benvärmare, mössa osv och traskade iväg. Maken M här hemma tyckte inte jag var riktigt klok - han såg ju att jag nästan gick dubbelvikt av kramperna.

Väninnan och jag hade bestämt att vi skulle mötas vid Västermalmsgallerian som ligger vid Fridhemsplan - och gå från varsitt håll. Jag bor vid Marabouparken i Sundbyberg och hon bor i Bromma. Så vi hade båda en ganska lång väg att gå. Men det var vackert väder.

Mina strategi var följande: gå sakta, försök vara avslappnad, tänk på något roligt, njut av den vackra vägen utmed vattnet.

Det fungerade!

De första 15 minutrarna gick väldigt sakta, men undan för undan släppte kramperna och även om smärtan satt kvar var den uthärdlig och efter ett tag kunde jag öka farten. Det tog 1 timme och 15  minuter att nå målet.

Väl inne i Västermalmsgallerian satte vi oss och tog en fika och en macka och pratade.

Och - helt plötsligt märker jag att alla smärtor också är borta!

Sedan följdes vi åt hem till henne - min svärmor bor på ett ålderdomshem i närheten och maken var där så då gick jag åt det hållet. Dvs det blev en lika lång promenad till, denna gång utan att ha ont överhuvudtaget.

Sedan bjöd vår dotter P oss på middag på kvällen.

M a o: jag hade en väldigt trevlig söndag!!


Och natten till måndag var bra - och just nu har jag inte ont någonstans!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards