Alla inlägg den 31 december 2009

Av Birgitta - 31 december 2009 08:04

Gårdagen blev inte så illa som jag befarade - jag tog en Tradolan på morgonen och den hjälpte. Smärtan drog sig undan och höll sig borta i princip hela dagen. Jag hade en del krampkänningar på eftermiddagen - men inte alls så farligt.

Lite besvärligt har det dock varit i natt, många toabesök,  och just nu känns det som i går morse, dvs smärtan sitter på sin vanliga plats. Jag ska ta en Tradolan nu också och hoppas att resultatet blir detsamma som igår.

Ikväll vill jag vara smärtfri. Vi ska fira nyårsafton med ett antal bekanta och när smärtan river i kroppen och man måste på toa en gång/halvtimme så är man inte riktigt sitt rätta jag. Dessutom är det bara en av dem vi ska träffa som känner till min sjukdom, övriga vet ingenting. Och då måste man ju hålla masken - eller också undrar dom vad man är för en konstig typ. Å andra sidan har jag ju ganska många års träning på att smyga ut på en toalett i tid och otid.....  

Men - jag ska inte ta ut något eländigt i förskott!!


Nyårsaftnar gör mig ofta lite vemodig. Man inser hur attans fort tiden går - det känns som i förrgår som man firade förra nyårsaftonen.


Ett år äldre, ett år klokare - förhoppningsvis - men också ett år närmare det totala förfallet. Isch!


För 10 år sedan stod M och jag högt på Söders höjder och beskådade det enorma millenie-fyrverkeriet på vattnet utanför Skeppsbron. Helt fantastiskt!

Det var lika kallt den kvällen som det är idag. Just nu har vi minus 9 grader.


Vad vill jag med 2010?

Några saker vet jag:

- hålla mig så frisk som möjligt

- att M´s ryggoperation (22 jan) blir bra så att han kan gå utan att ha ont

- ett barnbarn till (i april)

- vidareutveckla www.uretrit.se

- spela mycket golf

- besöka våra vänner i Houston


Jag är ingen bra fotograf - och jag använder bara kameran i  min mobil så kvaliteten är inte den bästa, men - här kommer ändå en liten 'stämningsbild' från Sundbyberg denna nyårsaftonsmorgon ;-)


  

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards