Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Dag 90 - onsdag

Av Birgitta - 30 december 2009 07:12

Så var det då över för denna gång!

Den friska, trevliga perioden.

Vaknade för en timme sedan med de välbekanta smärtorna i underlivet igen. I vanlig ordning börjar jag med att försöka jag tänka bort dom. Slappna av. Hitta en bra ställning i sängen: på mage med raka ben, framstupa sidoläge med ena benet uppdraget, på rygg, hopkrupen som en köttbulle åt först det ena, sedan det andra hållet. Men det går inte att komma undan, smärtan sitter som en smäck och till slut ger jag upp. Precis som vanligt.

Nu har jag tagit en Tradolan, tänt alla ljusstakar och sjärnor plus några stearinljus, bryggt kaffe och sitter här vid PC´n igen. Känns det igen?

Det är minus 12 utanför fönstret, alldeles kolsvart - men verkar också väldigt dimmigt. Om värken släpper ska jag ge mig ut på vandring idag igen. Dock inga fler rea-butiker.

Igår hade jag en bra dag, det blev den tredje - eller möjligen fjärde -  på raken. M och jag tog en gemensam tur in till stan och vi hittade en snygg vinterjacka (en Gant) på Ströms åt honom. Det var bra - han behövde den.

Jag var främst glad för att jag klarade övningen att gå hemifrån till T-banan (10 minuter), åka T-bana till stan (ytterligare 15 minuter), vandra runt på först Åhléns herravdelning (30 minuter), sedan gå till Ströms (15 minuter) och vara där ca 1 timme, sedan samma resa hem igen - utan ett enda besök på en toalett!!! Dvs nästan tre timmar!! Det är 'kors i taket' för mig.

Men - det var igår det. Prognosen för idag ser mindre ljus ut!!



 
 
Ingen bild

maggan

30 december 2009 09:51

Oj vad jag kommenterar din blogg =) Måste bara berätta att igår efter min hemmabehandling med kortison själv(?!) så blev jag hyssfat bra. Bara det att efter den ena katarren kom nästa. dvs slidkatarr...VARFÖR blir man inte av med alla inflammationer nångång?! Vilken fruktansvärd jul =( som tur är kan jag ju den är gången köpa medel på aptoeket =) sen får det vara bra tycker jag! Hoppas du inte lider för mycket idag. Va underbart det måste vart för dig att du har kännt dig så frisk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards