Alla inlägg den 26 december 2009

Av Birgitta - 26 december 2009 08:34

Gårdagen var en besvärlig dag. Ont nästan hela tiden och täta trängningar hela dagen. Ett exempel: tittade på På Spåret på kvällen och under det en-timmes programmet gick jag på toa minst fyra gånger. Och inte för att jag vill eller tycker det är kul att gå på toa utan för att jag bara MÅSTE. Blåsan kräver det. Och ungefär så var det hela dagen.


Jag var tacksam för att vädret igår var riktigt uselt, blåsigt och ruggigt, så att jag utan dåligt samvete kunde hålla mig inne hela dagen.


Början på natten var likadan - ett evinnerligt springande på toa fram till ungefär 03 - sedan lugnade det ner sig. Just nu har jag inte ont och känner inga trängningar. Och det är riktigt skönt!


Jag har sagt det tidigare - det känns ibland som att min blåsa och mitt urinrör lever sina egna liv, och jag förstår inte vad det är som styr dom.

Det som gör det hela extra besvärligt är att jag inte kan styra över dom dåliga eller bra perioderna. Det blir så svårt att planera olika aktiviteter för jag vet inte hur kroppen kommer att bete sig. Jag vågar inte lita på att jag klarar mig utan toa i tre timmar - eller att jag kan promenera 5 km utan att gå dubbelvikt. Eller kunna gå överhuvudtaget!

Jag äter antiinflammatoriskt och 'anti-trängande' läkemdel dagligen - men uretriten är starkare och kör över medicinen ibland. 

Men - utan läkemedlen skulle det antagligen vara ännu värre.


Idag ska jag försöka hitta mig ett par snygga svarta stövlar på rean. Om det inte är för mycket folk i butikerna - då får det vara......


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards