Alla inlägg den 22 december 2009

Av Birgitta - 22 december 2009 07:28

Hela måndagen var fantastiskt fri från allt vad smärta, trängningar eller kramper heter!! Och natten har varit likadan. Två toabesäk - det hör ju till mitt normaltillstånd - men inte ont överhuvudtaget!

Tänk om jag har sådan tur att detta håller i sig över julhelgen så jag slipper gå dubbelvikt dom dagarna.

Smärta och kramper gör ju att man inte riktigt är sig själv och på något sätt så är dessa dagar speciella.  Vi frossar inte i vare sig mat eller klappar men man har ju sina traditioner som det ligger en trygghet och samhörighet i. Och allt blir så mycket lättare och roligare när man inte har ont!


Idag ska jag faktiskt till vårdcentralen i ett annat ärende - min ena tumme har hakat upp sig. Helt plötsligt för fyra veckor sedan när jag vaknade en morgon kunde jag knappt röra höger tumme. Jättekonstigt! Det är som om hela ledan fastnar i sitt läge och jag får verkligen anstränga mig för att bocka eller bocka upp den. Och så knäpper det inne i leden. Jag har - som tur är - inga som helst reumatiska problem med mina leder så jag förstår inte vad detta är. Överansträngning kanske. SMS-tumme, eller mobilspelstumme eller vad ska man kalla det?   Min undran är om det går att göra något åt det - eller kommer jag att ha det så här resten av livet?

Det gör inte ont!  Känns bara väldigt märkligt.

 - och jag har helt slutat spela spel på mobilen.......vilket annars är en väldigt bra tidsfördrivare exempelvis på tunnelbanan.....   ;-)

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards