Alla inlägg den 12 december 2009

Av Birgitta - 12 december 2009 07:20

Jag trodde verkligen att det här 'skovet' snart skulle vara över - det trodde jag ända tills 06:00 i morse.

Jag somnade efter fredspriskonserten i natt, var uppe en gång vid 3-tiden och sov sedan till 06:00 (prick - faktiskt) och sedan vet jag inte vad som triggade igång det hela igen. Men något hände när jag var på toa då vid 6-tiden. Helt plötsligt satt hela smärt-batteriet där igen. Det gick helt enkelt inte att somna om. Det spelade ingen roll om jag låg på rygg, mage eller sidan - samma skarpa genomträngande smärta som det bara inte går att komma undan, rakt in i kroppen.

Jag försökte mig på mental bortträngning - men inte det heller hjälpte.

Till slut stod jag inte ut utan gick upp, satte på kaffe, startade datorn och nu sitter jag här och skriver. Det gäller att sysselsätta hjärnan med något annat än att bara känna smärtan.

Just nu är jag ganska trött på det här. Framförallt känns det så uppgivet när jag trodde att det värsta var över och så börjar det om........ 

Jag hoppas att värktabletterna hjälper idag. Vi är i Rättvik och i kväll (eller eftermiddag snarare) ska vi på en utomhus-adventskonsert i Dalhalla. Det kommer säkert att bli jättemysigt. Det blir supervarma långkalsonger under långbyxorna., sittdynor (fast vi kanske ska stå hela tiden - jag vet inte), varma skor, varma vantar - hela köret. Jag bara hoppas att dom har toaletterna öppna - eller har ställt ner baja-major - annars vet jag inte om jag klarar det hela med tanke på hur illa det är just nu.

Nu - när jag snart bloggat klart denna eländiga morgon - ska jag antingen läsa bok,  sätta på TV´n eller radion, sticka, lösa Sudoko, vadsomhelst egentligen för att få bort tankarna från min kropp.

Men först ska jag ta en värktablett!!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards