Alla inlägg den 8 december 2009

Av Birgitta - 8 december 2009 08:12

Gårdagen var - ur uretrit-synpunkt - inte rolig, och natten har varit ganska jobbig. Hela dagen satt eldklotet i kroppen och framåt eftermiddagen blev det riktigt besvärligt. A-M och jag gjorde ett kort besök i det nyöppnade Sollentuna Centrum och jag kunde knappt gå överhuvudtaget, så ont gjorde det.

I natt har jag säkert varit minst 5 ggr på toa. Och nu - när jag sitter här framför PC´n med min första kopp kaffe och alla adventssljus tända  - så gör det ont, ont, ont. Det är så trist för idag hade vi tänkt in till stan och vandra runt i butiker, men jag vet inte om jag klarar att gå så mycket idag.

Det märkliga med det tillstånd jag är i just nu är att det inte främst är trängningar som kräver toabesöken - utan smärtan. Det gör så förbaskat ont så jag måste helt enkelt sätta mig och släppa ut dom få droppar som finns i blåsan. Då lättar den värsta smärtan en stund - ca 20 minuter - innan det sätter igång igen.

Jag ska ta en värktablett och hoppas att det hjälper en smula. Jag vet ju att det här går över, men det brukar ta några dagar så det är bara att härda ut. I värsta fall får jag försöka få en tid för sondering - men det kan vara svårt med så här kort varsel. Det är ju lite besvärligt att den behandling man behöver inte går att ge sig själv.  I alla fall inte vad jag vet. Det kanske finns någon som har annan erfarenhet?? Dessutom så brukar det ta några dagar efter att man fått kortison som det ger effekt.

Men - julmarknaden i Gamla Stan - den SKA jag klara av idag!!!



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards