Alla inlägg den 6 december 2009

Av Birgitta - 6 december 2009 22:38

Rapport nr 3 denna söndag: just nu vill jag allra helst krypa ur mitt skinn! Det krampar för fullt i urinröret och gör riktigt attans ont. Jag tog en Tradolan tidigare idag och det får bli en till innan jag kryper i säng , annars kommer jag inte att kunna sova.

Jag får väl hålla mig uppe länge så jag blir ordentligt trött.


Jag hoppas, hoppas, hoppas att detta ska gå över fort. Jag vill kunna gå i stan nu när A-M är på besök från Gbg.

Av Birgitta - 6 december 2009 14:56

Det vill inte bli bättre!!!  Ett tag i morse trodde jag att det var falskt alarm och andades ut lite - men det blir bara värre och värre. 

Hela köret är på gång nu: ont, ont, ont och toabesök på toabesök på toabesök.

Skit också..........................................


Som extra grädde på moset har SJ drabbats av att någon rivit ner ledningen i Alingsås-trakten. Min syster hann precis sätta sig på sin plats på tåget i Gbg och invänta att det sakta skulle rulla iväg när en röst i högtalaren förtäljde att dom hade lite problem... Så där står dom och kan inget annat. Fick just ett nytt samtal från henne och tydligen har SJ ännu inte personal på plats i Alingsås för att åtgärda problemet - så det kan dröja innan hon kommer till Sthlm.

Vi hade tänkt gå på en Adventskonsert i Klara Kyrka kl 18:00 - jag får väl ta med min man istället ;-)

Och sätta mig på en gångplats!!

Av Birgitta - 6 december 2009 08:54

Vaknade strax efter 8 när det fortfarande var alldeles mörkt ute. Jag gillar dessa mörka morgnar i december för då kan jag riktigt njuta av advetsstjärnan och adventsljusstakarna. Tänder inga andra lampor än läslampan så hela lägenheten ligger i halvdunkel. Är nu inne på min andra kopp kaffe och har hunnit igenom halva morgontidningen samtidigt som jag lyssnar på en hes Anna Mannerheim och en ohes Tengby i radion.

Det som jag gillar mindre är att jag idag vaknade med den välbekanta smärtan i underlivet igen. Med andra ord: nu är det dags för en Tradolan.

Hoppas det inte är början på någon längre period med smärtor för det kommer i så fall riktigt olämpligt. I eftermiddag kommer min syster A-M som bor i Gbg på besök och vi har väldiga planer på allt vi ska göra de närmaste dagarna i form av julmarknader, musei-besök och andra trevliga saker. Vill inte ha ont då!!!! Och definitivt inte problem med trängningar för då kan jag inte röra mig som jag vill.

Nåväl - jag ska inte ta ut något elände i förskott - än så länge gör det bara ont!!


Här kommer en stämningsbild på min adventsljusstake:

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards