Alla inlägg den 4 december 2009

Av Birgitta - 4 december 2009 14:51

Jag fortsätter att må oförskämt bra!!  Jag kan inte minnas när jag senast hade så här många dagar (och nätter) i följd utan att ha ont eller behöva springa på toaletten stup i kvarten. Det är så skönt!!

Pratade med min läkare igår om bristen av forskning kring kronisk uretrit och hon uppmuntrade mig att ta förnyad kontakt med en del av de instanser som jag försökt närma mig genom att skicka mail till dom. Jag ska samla kraft och mod att ta förnyad kontakt.

Mina nya små flyers fick godkänt och jag ska nu tillverka fler och lägga på andra urologmottagningar i Stockholmsområdet.


Jag har fått mail från en kvinna som berättar om en urolog som inte behandlade kvinnor - utan bara män - och därför inte kunde ge henne den cortison-behandling hon skulle behöva.

Jag undrar hur många orter i Sverige där det bor kvinnor som skulle behöva behandlingar men inte kan få någon.

Min läkare påtalade att det finns gott om utbildade uroterapeuter - som också ska kunna ge denna behandling - och jag har hittat en web-länk till en lista på uroterapeuter:

http://www.kontinet.se/Document/Uroterapeuter%20091103.pdf

Jag antar att det dock behövs en urologs analys och remiss för att få behandlingen genomförd.

Det skulle vara intressant få veta om det är någon som fått hjälp av en uroterapeut.

När jag fick min senaste sondering för några veckor sedan var det en av en uroterapeut eftersom min läkare just då befann sig i Shanghai.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards