Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Dag 50 - fredag

Av Birgitta - 20 november 2009 15:05

Hemma igen!

Flygresan gick bra - även om det för min del i vanlig ordning blev alldeles för många besök på toaletterna. Jag hade inte ont - tog ju en Tradolan innan vi körde till flygplatsen - men dessa täta trängningar blir ju lite jobbiga. Folk som sitter på platserna runt omkring tittar efter ett tag lite konstigt på mig när det är dags för femte, sjätte, sjunde toabesöket under en åtta-timmars flight.... Jag tror inte ens att sju besök räckte denna gång.

Jag får ofta väldig huvudvärk när jag flyger långflyg och jag vet inte exakt varför. En teori är att jag dricker för lite - av välkänd anledning - en annan att den låga syrehalten i luften i planets tryckkabin orsakar huvudvärken. Jag har nämligen aldrig huvudvärk annars - bara när jag flyger.

Syrehalten kan jag ju inte påverka - men när det spränger i huvudet samtidigt som man försöker sova så dricker jag vatten. Så även denna gång. Huvudvärken försvann inte - den satt som ett spännband ända tills vi landade - och min stackars urinblåsa signalerade ca en gång/halvtimme att den ville bli tömd.

Jag var en av de sista som använde en toalett innan personalen låser dom inför landning - och ändå håller jag på att fullständigt krampa ihop innan vi är framme vid gaten och så fort vi stannat vid gaten så rusar jag iväg igen innan folk hann ställa sig upp i gångarna. Lite pinsamt......men vad göra..... Jag hade inte kunnat gå av planet annars.

Nästa vecka ska jag göra fler flyers för www.uretrit.ss - lite mindre än de förra - och lägga ut på urolog-mottagningar och kvinno-mottagningar.

PS    Idag är det 50-dags jubileum för min blogg och min web-sida. Det är ju egentligen en märklig situation - att skriva av sig om sådant som man aldrig pratar om och skicka ut på nätet. Men jag har fått flera mail från kvinnor som har kronisk uretrit och som läser vad jag skriver och tycker det är skönt att veta att dom inte är ensamma om detta elände. Tack för dom mailen - och kommentarerna.    DS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards