Alla inlägg under oktober 2009

Av Birgitta - 4 oktober 2009 11:01

Det är märkligt hur olika nätter kan vara. Förra natten sov jag relativt bra fram till 4.52 - natten till idag blev precis tvärtom. Jag kröp i säng vid 23-tiden och när klockan var 1:11 hade jag varit uppe 5 ggr!!!  På något märkligt sätt - occh som tur är - somnar jag om mellan varje uppstigning - men ändå. Man blir rätt frustrerad av detta ständiga vaknande. Det är som att vara småbarnsförälder igen - då sover man inga hela nätter - men för mig är ju den tiden avklarad sedan länge. Men - sedan sov jag i ett kör till 6:30. Och vaknar utan att ha ont!!  Jubel och fröjd!! 


Jag hittade massor med trattkantareller igår som nu ligger på torkning.


Av Birgitta - 3 oktober 2009 08:51

Vaknade 4:52 av den välbekanta skärande smärtan. När det gör så ont går det bara inte att somna om så jag gick upp, vandrade runt i lägenheten, undrade varför tidningen inte kommit än (den kom 5:23), drack ett stort glas vatten, studerade fullmånen som lyste rakt in (häftigt) och bara försökte slappna av och mentalt tänka bort smärtan. Vid 6:30 kändes det bättre och jag kröp isäng igen och sov sedan till 8:32. Toppenhärligt!!


Det är inte första natten det är så här. Jag har många gånger, när jag inte kunnat sova, plockat fram ett gammalt TV program på PC´n, exempelvis något av Malous 'Efter 10' (väldigt bra program) och tittat på det samtidigt som jag stickat. Den värsta smärtan brukar klinga av efter en eller ett par timmar och sedan brukar jag kunna sova någon timme till.


Ibland undrar jag VARFÖR det gör så förbaskat ont - tyvärr har jag inget bra svar på den frågan.


Men -nu är det lördagmorgon och bara lite molvärk, kaffet är bryggt och jag ska ge mig ut i skogen efter trattkantareller.

Av Birgitta - 2 oktober 2009 15:02

Det här är faktiskt ganska spännande!


För någon månad sedan föreslog min läkare att jag skulle skapa en web-sida kring Uretrit - eftersom det inte finns någon samlad information om Uretrit någonstans samtidigt som hon dagligen möter så många som har dessa problem.

Nu finns den - i alla fall i ett första utförande.

Jag har ingen aning om ifall någon kommer att läsa den - kanske, kanske inte.


Det vore toppen om andra som har Uretrit hittar hit och hjälper till att fylla på med mer info - då kanske web-sidan kan bli riktigt bra.  Min förhoppning är att jag med web-sidan kan hjälpa till att sprida ljus över denna sjukdom, dess symptom och hur man står ut med den.


Jag tänker blogga min dagsform. Uretrit är inte en sjukdom som man riskerar att dö av - men det är en sjukdom som det kan vara riktigt jobbigt att leva med. Vissa dagar, när jag är inne i en riktigt dålig period och smärtan sitter som en kniv i kroppen hela tiden, då önskar jag nästan att jag slapp leva. Andra dagar känns det lättare och då är man glad ATT man lever.


Så - dagsform idag: måttligt bra!! Har sovit hyfsat bra inatt men vaknar med kraftig smärta och har tagit en stark värktablett för att överhuvudtaget kunna gå.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards